PEDa- Platforma de evaluare a dezvoltarii copiilor 3-6/7 ani

Platforma PEDa este un soft de evaluare psihologică cu utilizare în evaluarea dezvoltării și a sănătății mentale copiilor cu vârste cuprinse între 3 și 7 ani. Acest sistem computerizat este un un sistem offline (se instalează pe calculatorul propriu) de evaluare psihologică a dezvoltării, a gradului de pregătire pentru şcoală, de evaluare longitudinală a dezvoltării competenţelor, de evaluare a tulburărilor psihiatrice şi de remediere a problemelor de sănătate mintală la preşcolari. PEDa conţine peste 50 de scale/ teste etalonate şi validate pe populaţia din România, care evaluează toate competenţele copilului: Cognitive Emoţionale și sociale Temperament Autonomie Nivelul pregătirii pentru şcoală (school readiness). De asemenea, PEDa conţine şi scale de screening psihiatric pentru tulburările specifice copilăriei. Sursa: www.cognitrom.ro

PEDb- Platforma de evaluare a dezvoltarii copiilor 7-19 ani

Platforma PEDb este o aplicaţie software ce integrează 55 de teste psihologice computerizate şi resurse pentru promovarea sănătăţii mintale a copiilor si adolescentilor cu varste cuprinse intre 6-19 ani, deosebit de utile pentru evaluarea, prevenţia şi remedierea problemelor de sănătate mintală;consilierea psihologică;orientarea şcolară şi profesională la copii şi adolescenţi. Cu ajutorul testelor cuprinse în această platformă, pot fi evaluate: nivelul de dezvoltare neuropsihologică, aptitudinile cognitive, temperamentul/ personalitatea, interesele și valorile, aspecte ce țin de sănătatea mintală, strategiile de învățare. Sursa: www.cognitrom.ro

WISC-IV Scala de inteligență Wechsler (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fourth Edition)

Scala de Inteligenţă Wechsler pentru Copii – ediţia a patra (Wechsler Intelligence Scale for Children – Fourth Edition) este un instrument clinic, administrat individual, care evaluează abilitatea cognitivă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 ani şi 0 luni şi 16 ani şi 11 luni (6:0 – 16:11). Scala WISC-IV oferă scoruri compozite care reprezintă funcţionarea intelectuală în domenii cognitive specifce (ex. Indicele de Înţelegere verbală, Indicele Raţionamentului perceptiv, Indicele Memoriei de lucru şi Indicele Vitezei de procesare), dar oferă şi un scor compozit care reprezintă abilitatea intelectuală generală a copilului (ex. Coefcientul de inteligenţă total). 

Sursa: www.rtscluj.ro

NEPSY-Evaluarea neuropsihologică a dezvoltării

NEPSY conține 27 de teste de neuropsihologice create special pentru copii cu varste intre 3-12 ani, pe baza cercetărilor actuale. NEPSY permite: evaluarea funcțiilor neuropsihologice din următoarele domenii: atenție/ funcții executive, memorie și învățare, limbaj, funcționare senzorio-motorie, procesare vizuo-spațială; diagnoza profilului normal și a celui atipic de dezvoltare neuropsihologică a fiecărui copil; fundamentarea științifică a intervenției remediale precoce; analiza longitudinală a dezvoltării neuropsihologice a copilului. 

Sursa: www.cognitrom.ro

ABAS II-Adaptive Behavior Assessment System II

ABAS oferă o evaluare comprehensivă, bazată pe norme culese cu grijă, a abilităților adaptative ale persoanelor. Acest instrument are o arie largă de utilitate, aplicându-se de la nou-născuți și până la vârsta de 89 de ani; el poate fi folosit pentru: a evalua deprinderile adaptative ale unei persoane, cât și capacitatea acesteia de a trăi independent, diagnosticarea și clasificarea anumitor dizabilități sau tulburări, identificarea punctelor tari și a limitelor, a ajuta la documentarea și monitorizarea progresului Evaluează în totalitate cele zece arii de deprinderi adaptative specificate de Manualul de Diagnostic a tulburărilor Mintale, Ediția a Patra Revizuită (DSM-IV-TR) și de Asociația de Psihiatrie Americană (APA, 2000).
Sursa: www.testcetral.ro

DDST II Denver Developmental Screening Test

Instrument folosit în detectarea potențialelor probleme de dezvoltare ale copiilor cu vârste cuprinse între 0 și 6 ani. Conține 125 de itemi sub forma unor sarcini interactive și urmărește evaluare de tip screening a nivelului de dezvoltare pe domeniile personal-social, motor fin-adaptativ, limbaj, motor grosier. 

Sursa:www.testcentral.ro

Conners 3- Scalele de evaluare Conners pentru ADHD

Conners 3 oferă o evaluare amplă a copiilor cu vârste cuprinse între 6 și 18 ani, luând în considerare atât condiţiile sociale, cât și pe cele școlare și de acasă ale acestora. Conners 3 este nepreţuit pentru luarea deciziilor în diagnosticul clinic și pentru stabilirea eligibilităţii educaţionale, pentru planifi carea și monitorizarea intervenţiilor, într-un context de cercetare și în scop de screening. 

Sursa: https://www.testcentral.ro

LSI -Learning Styles Inventory (Inventarul Stilurilor de Invatare)

Este un instrument omnibus, structurat, de 69 itemi, care a fost construit pentru a măsura preferințele, temperamentul șistilurile de învățare ale elevilor. LSI poate fi administrat elevilor individual sau în grup, creion-hârtie sau on-line. LSI se adreseaza copiilor si adolescentilor, limita minima de vârsta în aplicare fiind de 8 ani. Cei mai multi dintre adolescenti vor completa chestionarul în mai putin de 30 de minute. Este posibil ca elevii mai mici (din clasele primare) sa aiba nevoie de un timp suplimentar. LSI masoara preferintele elevilor pentru 8 stiluri de baza, grupate în 4 perechi de scale: Extravert sau Introvert, Practic sau Imaginativ, Rational sau Sentimental si Organizat sau Flexibil. Fiecare persoana manifesta calitati asociate cu toate cele 8 stiluri, dar oamenii prefera, în general, un stil din fiecare pereche, în detrimentul celuilalt. Calitatile indicate de LSI nu sunt fixe si rigide, ci ele se descriu sub forma preferintelor si înclinatiilor. 

Sursa: http://www.testcentral.ro

Illustration of speech bubble icon

In perioada septembrie 2023-septembrie 2025, voi fi in concediu de maternitate, deci nu voi mai prelua cazuri sau supervizari.